4 Aralık 2010 Cumartesi

Katmer (Kayseri Yöresi)

Evde olunca, annemlerin ablamların misafir ve gün gruplarına davet ediliyorum. Bugünde yine ortak arkadaşların katıldığı gündeydik. Kahvaltı olarak ayarlamışlar günü.. Beni de davet etti ablam, babamız okuluna giderken biraz erken kalkmak ve yolunu uzatmış olmak gibi fedakarlıklar göstererek bizi teyzemize bıraktı. Dolayısıyla ben de yapım aşamalarında hem yardım ettim hem de fotoğraflayabildim.

Kayseri gelini olan ablam da Kayseri mutfağını en ince ayrıntısına kadar, Kayserililerden iyi bilir. Ee 20 yıl dile kolay. Katmer, Kayseri’nin vazgeçilmez yöresel lezzeti.. Bizler de çok seviyoruz. Ablamın da maşallah eli o kadar pratikleşmiş ki bir çoğumuzun poğaça yapması gibi kısa sürede lezzetli katmerleri hazırlayıverdi.

Malzemeler

Un su tuz

Tahin ve yağ

Un, su,tuz 3’lüsünden mantıdan daha yumuşak bir hamur yapılır. Bezelere ayrılır. Oklava yardımıyla bezeler 1 cm kalınlığında açılır. Hamurun üzerine Tahin+yağ karışımından sürülür. Hamurun ortası elle delinir ve delinen yerden dışa doğru rulo yapılarak sarılır. Bir yerden kopartılarak uzun bir sicim elde edilir. Bu sicim gibi hamur+tahin+ yağ 3’lüsü uygun eşitlikte bölünür. Tepsiye yuvarlayarak dizilir. İşlem bütün malzemelerle tekrar edilir. Daha sonra sacda kızartmak için çörek şeklinde sarılımış katmerler merdane ya da oklava yardımıyla yassılaştırılır. Arkalı önlü sac da ( ya da teflon tavada) kızartılır.


Hamuru açıp, üzerine tahin+yağ karışımından sürelim.



Hamuru ortasından delip dışarıya doğru rulo şeklinde saralım.



Kopardığımız parçaları kendi ekseninde çevirip,


Çörek gibi saralım..

Tepside dinlendirip,


Yassılaştıralım...Daha sonra da sacın üzerinde kızartalım....

11 yorum:

Unknown dedi ki...

eline sağlık ablanın,Kayseri'li olduğum için iyi bilirim lezzetini.nefis tel tel olur, ama tahin miktarını iyi ayarlamak lazım.sevgilerimle.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

katmeri çok severim ama tahinli ilk defa gördüm eminim çok güzeldir ablanın ellerine sağlık sevgiler

SARI PAPATYALAR dedi ki...

katmeri çok severim ama tahinli ilk defa gördüm eminim çok güzeldir ablanın ellerine sağlık sevgiler

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

HERKESE DUYURULUR :

KuRaBiYe adli ETKINLIK baslattim (05 Aralik - 05 Ocak) , herkes davetlimdir..

Katilirsan sevinirim ;).. sicacik sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

Mis gibi 'katmer' koktu sanki ..
Nefis görünüyor!
Ben de eşim vesilesi ile öğrendim Kayseri mutfağını.
Hakikaten parmak yedirten cinsten:)
Kalbi selamlarımla

Disalce dedi ki...

ıımmhh...ablanın elerine sağlık...

yapım aşamalarına bakılırsa bu işi gerçekten harika yapıyor..

ayrıca nefis görünüyor katmer....

Saliha dedi ki...

benım hamıleyken tek aşerdiğim lezzet buydu:) ama kıme dedımse burun kıvırdı yapmamak ıcın :)bende hazırlarıyla geçiştirdim.. ne sanslısınkı ablacıgın yapmıs,ellerıne saglık..
ayrıca bıraz gecde olsa bebısın hayırlı olsun Rabbım analı babalı hayırla huzurla buyutmeyı nasıp etsın...
sevgılerımle..

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım
ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler....

Safiye dedi ki...

Binbir çeşni saliha, valla aşerdiğin söyleseydin inan bi şekilde ulaşıtırdık sana.. Elimiz kolumuz uzun :) şimdi de sütün çekmesin gönderelim yapıp da?

Unknown dedi ki...

harika şeyler yapıyorsunuz ellerinizı sağalık

Adsız dedi ki...

Bugün yaptım harika oluyor ama ben tahini sürdükten sonra çok az üzerine tuz da serptim şahane bir lezzet deneyin mutlaka