6 Ocak 2009 Salı

Gözümün Kararı ve Kabak Tatlısı



Sevgili arkadaşlarım merhaba!
Sizlerle bugün göz kararı yaptığım bir tatlıyı paylaşacağım. Önceki hafta pazardan bal kabağı aldığımda Hansa'ya; "Kabak aldım tatlı yapacağım demiştim." O da; "Yaa ben de sebzelerin bazılarını vitrine koymak için alırım demişti." Bende senin yaptığından yapacağım o yüzden böyle dedim demiştim.Vakit böyle geldi geçti güya geçen hafta bi arkadaşı ailecek davet edip onlara yapacaktım. Ama yaklaşık 1.5 gün süren doğalgaz kesintisi yaşadık.O yüzden misafirlerimi ve Hansa'nın tatlısından yapmayı iptal edip kendimize sadece tatlı olarak kabak yapmaya karar verdim. Aslında kabakları alırken pek de göze hitap etmediğini düşünmüştüm. Ne yalan söyleyelim güzel görünmüyorlardı. Ama tadı güzelmiş.
Bu arada resimde görmüş olduğunuz cevizler kayınvalidemin bahçesinin ürünüdür.

Hadi bakalım göz kararı tarifime buyurun:

Malzemeler

2 kg kabak
Göz kararı şeker (1.5 kg kadar)

Oh oh oh sevinin dostlar ! Benim de artık göz kararım var !

Süslemek için ceviz, hindistan cevizi

Hazırlanışı

Kabakları temizleyip yıkayıp kurulayın. Geniş bir tencereye alın. Üzerine şekeri gezdirin. Ve çok kısık ateşe koyun. Benim en küçük ocağımın bile kısık hali çok geliyor bana o yüzden ocağı kapatırmışım gibi yaparak mum ışığı gibi bir ateşe ulaşıyorum. Bu şekilde kabaklar yumuşayıp iyice pişene kadar tutun. Pişindce suyunu süzdürerek borcama alın. İyice soğuyunca da buzdolabına kaldırın. Cevizle filan süsleyip afiyetle yiyin.
Betül ablam da ; borcama aldıktan sonra fırına veri üzerini kızartır.Çok nefis olur. Benm vaktim çok olmadığı için fırınlamadım. Zaten gecenin bi vakti yaptım az daha unutup uyuyordum :)


8 yorum:

simayhobievi dedi ki...

mmmm misler gibi pekte severim mübareği elinize sağlık

Renkli Kurabiyeler - Zülbiye dedi ki...

ellerine sağlık inşallah benimde göz kararım olur birgün ben ancak ölçüyle yapmaya çalışıyorum.

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

En sevdiğim tatlıdır. Hatta kendileri şu anda laptopumun yanında duruyorlar :) Lüplettim koca bir tabağı. Ellerine sağlık...

Hansa dedi ki...

çok severim çok aşure günü varya kabak günü de yapalım kendi aramızda...
yarın ki misafirlerime senin hatırın için ......n 'lı börek yaptım....
nihahahaha
seviyorum seni.

Safiye dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar.. elime sağlık valla biz de löp löp yedik esin :)

Huriye dedi ki...

mmm kabak tatlisi bayilirim ellerine saglik canim...afiyetler olsun

Yeni adresim http://www.kelebeklisaniyeler.com/

zeytintanesi dedi ki...

Merhaba, bayılırım kabak tatlısına, bende gözümün ayarında yaparım. Ellerine sağlık. bende beklerim.
www.zeytintanesi.com

papatya dedi ki...

üzerine bol fındıkla hayır diyemiyceğim bir tatlı:)
bizim evde de göz kararı pişer:))
ellerinize sağlık..