22 Aralık 2009 Salı

Bayat Ekmek Poğaçası





Bugünkü tarif iki çocuk annesi beden eğitimi öğretmeni arkadaşım Tuba’ya ait. ( Sanki her gün bi tarif veriyormuşum gibi oldu biraz)


Yılan hikayesine dönüşen buluşma günümüz nihayet bugün gerçekleşti. Teee bu senenin başında başlattığımız günümüzü devam ettirmek için, 5 kişilik çekirdek bir gün olmasına rağmen bir türlü fırsat bulup uygun gün ayarlayamadık. Dolayısıyla baya bi sarktı. Ama değdi hakikaten. Çünkü gün grubumuzun dışında uzun zamandır görüşemediğimiz iki arkadaşımız da katıldı buluşmaya.


Mekan sevgili Tubacığımın evi idi. Yıllarca giriş katta oturan arkadaşım 4. kata taşınmış. Evi ikramları, çocukları kendisi kısacası her şey harikaydı..Sofra o kadar zengindi ki..Maşallah yapmış da yapmış. 14 çeşide kadar sayabildim.Ellerine sağlık pratik arkadaşım.. Hepsinden tatmaya çalıştım. En çok ilgimizi çeken de bayat ekmekle yapılan poğaça oldu.Tarifini o da bi arkadaşından almış.Tarifi bana bu gece mutlaka mail at dedim. Hemen buzdolabının üzerinden alıp elime tutuşturuverdi. Ben de sıcağı sıcağına yazıyorum…




Bayat Ekmek Poğaçası



Malzemeler



1 su bardağı yoğurt


1 su bardağı sıvı yağ


Islatılmış yarım ekmek ( bayat )


1 yumurta sarısı


Tuz


1 paket kabartma tozu


Aldığı kadar un


Galeta unu


İstediğiniz her hangi bir iç ( Kıyma, peynir.. vs)



Hazırlanışı



Malzemelerin hepsini karıştırıp hamuru inceltiyoruz.Normal poğaça gibi malzemeden koyup kapatıyoruz.Önce yumurta akına sonra galeta ununa bandırıp tepsiye diziyoruz.


Sıcak olarak tüketilmesi tavsiye ediliyor..




6 yorum:

Adsız dedi ki...

Gercekten ilginc bir pogaca olmus ama tadinin nefis oldugundan eminim. Ellerine saglik.

Hansa dedi ki...

evet bugunkü tarifini çok beğendim safiye hnm.yarın ne olacak acaba çok merak ediiyorum.. :)

ooo sen böyle sofralara oturursan ahbire anlarsınya ...kınnnn....

pazarda bendesiniz unutma...

Tarık dedi ki...

Şöyle bizim elimizden gelebilcek yemeklerin tarifini de ver de uğraşalım Safiye Sultan..
Sucuklu yumurta olmasın ama, onu çözdüm..)

Safiye dedi ki...

Ağabeyciğim senin canın ne çekerse söyle anlatalım. Hemen yapalım kargoyla karadeniz üzerinden 1 2 güne gelir eline.Ya da sen hep gel hiç gitme :(

safiyece dedi ki...

Merhaba adaşım tesadüfen goolden girdim sitene harika tariflerin var ellerine saglık banada beklerim hayırlı akşamlar dilerim arkadaşıma

birsence dedi ki...

Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

Afiyetle kalın Birsence'de kalın...