27 Mart 2012 Salı

Hey Ben Tek Başıma Çörek Yaptım :))




Selamlar Herkesee,


Uzun zaman oldu yazmayalı, çoluk cocuk derken baya bi ihmal ettim buraları. Pazar günü hava çok güzeldi. Seniha'yı parka götürme bahanesiyle dışarı çıktık. Pazardan oklava alma niyetim vardı epeyden beri.O gün bugün olsun dedim. Evire çevire baktım yamukmu diye.Aldım bi tane. Eve geldim. Aklımda kaldığı kadarıyla annemin tarifiyle çörek hamuru yaptım. Biraz dinlendi. Teşkilatı kurdum. (mutfak tezgahının üzeri oklava, un, tepsi vs.) Seniha'ya oyun kurdum babasıyla oynasın da paçama yapışmasın diye. Sonra giriştim işe.. Açma yerim pek rahat olmasa da açtım sayılır. Çünkü tezgahımın onunda su gelmesin diye yapılan çıkıntıdan var. Dolayısıyla ben oklavamı seri hareketlerle çeviremedim. Ama olsun biraz küçüktü zaten bezelerim. O yüzden çok büyük problem olmadı. Açtım yağladım ve fırına attım. Tam tamına dokuz tane çörek yaptım. 5 tane bezeyi hiç dokunmadan buzluğa yolladım. Evdeki herkesin sabrı bitmiş vakit epeyce geçmişti.


Şimdi çok mutluyum, kendi kendime Erzurum'un o eşsiz lezzeti çöreklerinden yapabildiğim için, kızımın gözünde elinde oklavayla bişiler yapabilen bir anne olduğum için :)) ve en önemlisi kendi kendime cesaretimi toplayabildiğim için... Tarif için yıllar önce eşim askerdeyken annemde kaldığımda yazmışım..İşte burada tıkalyıp o zamanki ruh halimi de okursanız beni daha iyi anlarsınız... Sevgilerimle...

8 yorum:

Ceren dedi ki...

çok güzel görünüyor eline sağlık :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Hansa dedi ki...

Sana kocaman aferin diyorum cesaretine heyran kaldım doğrusu :)))))))

canikom dedi ki...

selammm....karaköy poğaçasında hamuru mayalandırmak için beklemeyecek miyiz acaba

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Sulemmutfak dedi ki...

Tebrikler! Ben cesaret edebilecegimi sanmiyorum. Tarifde ne kadar ince acildigina imrenerek baktim. Tabagin resimleri gorunuyor. Keske oklava kullanabilsem.

Lezzet Taneleri dedi ki...

Elinize sağlık nefis olmuş..:-)))
Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com