1 Haziran 2008 Pazar

Kısır




Dün okulda toplantıdayken arkadaşımla aklımıza “yarın okulda patates salatası yapma fikri” geldi. Güya ben patatesi haşlayıp getirecektim.Nilay da salatalık malzemeleri iyice yıkayıp getirecekti.Annemlerde o akşam çok fazla misafirin olması ve mutfaktan çok yorgun çıkışım maalesef patates haşlayamamama neden oldu. Ama bizim Nilay salatalık malzemelerini getirmişti sağolsun.Böcekli möcekli idare ettik artık J Tabi öğle arasına kadar yapsak mi, yapmasak mi, nerden patates bulacağız gibi sorular beynimizi kurcalarken birden yemekhaneden isteme fikri ni benimsedik. Kurban olarak da ben seçilmiştim.Yemekhane müdür yard. kuzenim olur. Aradım 6-7 tane patates gönderir misiniz dedim. Allah razı olsun 6 (ALTI) tane nur topu gibi patatesimiz oldu.Sıra bunların haşlanmasındaydı. Elif sağolsun kreşte haşadı. Nilay’ın getirdiği böcekli marullar (!) Berna tarafından temiz hale getirildi. Eldivenler giyildi.Patatesler soyuldu. Nilay tarafından yine yemekhaneden limon ve zeytinyağı getirildi. Bir güzel karıştırılıp öğlen yemeği niyetine afiyetle yenildi.Tam o sırada odanın telefonu çaldı. Kimdir acaba diyerek merakla bakarken arayanın sevgili eşim olduğu öğrenildi….Bu sınırlı şartlarda yapılan salatanın ne kadar da lezzetli olduğu konuşuldu.Yapımda ve yayında emeği geçen herkese tekrar tekrar teşekkür edildi.Odamızda “yok canım ben ne yaptım ki” nidaları yükseldi…

Ertesi gün için Berna bizlere kısır yapacağından bahsetti.



Gelelim bu güne…



Sevgili Berna Antep gelini olduğu için ve eşi ondan ara sıra yağlı köfte, mercimek köftesi istediği için midir bilinmez evdeki kısırlık ince bulgurun dibine darı eker gibi olmuş. Yani anlayacağınız yemekhaneden istekte bulunduk.Allahtan yine evde varmış da sadece onların gönderdiğine kalmadık.Yoksa bugün yaşadığımız zeytinyağı krizine benzerdi.Bi kere ben istedim zeytinyağı.O kadar az verdiler ki ustalar :P tekrar yukarı yemekhaneden başka bi arkadaşa istettim.4.dersin sonuna doğru bi ara gelip bulguru ısladım. Öğrencileri yemekhaneye götürüp gelinceye kadar bi geldim ki ooo bizimki yoğurmaya başlamış bile.Velhasılıkelam, mazlemelerin güzelliği ve yapan ellerin hüneri ile okul şartlarında, evinizde yiyebileceğinizden çok daha lezzetli bir kısır yaptık.

Bu arada bu sefer salatalık malzemeleri böcekli değildi. Sevgili Berna sirekli suda bekletmiş. Valla ellerine sağlık arkadaşım. Bizi böyle şeylere alıştırma.Tam da bugün diyet yapmaya karar vermiştim J





Kısır malzemeleri göz kararı şöyle:



4 su badağı ince bulgur

bulguru ıslatabilecek kadr sıcak su

domates salçası, biber salçası

nane

tuz

marul

maydanoz

salatalık

domates (bizde yoktu)

1 su bardağı zeytinyağı



Bulguru ıslayıp biraz şişmesini beklerken salatalık malzemelerini doğrayın.Bulgura salçayı, tuzu, naneyi koyup biraz yoğurun.Ardından yağ, limon ve tüm malzemeyle karıştırın.Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: