24 Aralık 2008 Çarşamba

FINDIKLI KURABİYE PDÇSE 32


Geçtiğimiz cumartesi aile toplantımız için yapılmış olup beğeniyle karşılanmıştır.bu sabah Çarşamba günü okuldaki arkadaşlarım tarafından tadılınca ismi "Fındık Kurabiye" olarak değiştirilmiştir. Kendi familyasından gelen fındıklı kurabiyelerle pek benzeşmese de soya çekim görülebilir. Vakti bol, becerikli ve mutfakta vakit geçirmeyi seven hatunların evinde görülür. (Ben bu özelliklerin sadece en sonuncusuna giriyorum-girdiğimi düşünüyorum) Servis tabağım da muz yerine domates getiren öğrencimden öğretmenler günü hediyesi :)
Tarifi yine Renkli Kurabiyeler Zülbiye'ye gönderiyorum..
Fındık Kurabiye

1 paket tereyağ (250)
3 yemek kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yeterli kadar bütün fındık

Üzeri için

Pudra şekeri, tarçın ve kakao

Hazırlanışı

Tereyağla şekeri iyice yoğurun, unu azar azar ilave ederek ve kabartma tozunu ilave ederek yoğurun. Un az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz. Hamurdan minik minik parçalar alın içine bütün fındık koyarak yuvarlaryın.Minik aralıklarla yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin 180 derece fırında üzeri hafif hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Fırından çıkar çıkmaz pudra şekeri, tarçın ve kakao karşımının içine atın. Dikkat edin dağılmasın :)

11 yorum:

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

DESTEĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFİNİ ALDIM. SEVGİLERİMLE,

saniyesultan dedi ki...

merhaba ben bu kurabiyelere bayılırım benim tarifde nişastada var. ellerine sağlık.

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım değişik bir tarif denemek lazım.sevgilerimle..

siyahlale dedi ki...

selam,
ziyaretinize memnun oldum. yine beklerim. cafecihan, Sibel

Hansa dedi ki...

aferin sana sevdim bundan bizede yap...çok seviyoz biz bööle şeyleri...
öptüm cnm.

Hansa dedi ki...

sendeki etkinlik aşkı beni öldürcek ayy...
ne güzel olmuş gönderdiğin tarifler ...
de bide yesek....olsa da yesek...

Adsız dedi ki...

merhaba!ne güzel blok bu ya karnım acıktıkça tıklar oldum.tarifler için teşekkürler.arkadaşlardan duydum mutfağını çok beğeniyorum ee ne de olsa masanda yemek yemiş insanız tanırsınız bizi de safiye hanım;) ben eski okuldan yeşim

yeşimy dedi ki...

selam safiye mutfağını beğenerek takip etmeye başladım.sevgiler ben eski okuldan yeşim

yeşimy dedi ki...

selammmmmmm.......ben eski okuldan yeşim harika bi mutfak olmuş:)

Safiye dedi ki...

yeşimcim ne güzel seni burda görmek.. ben yeni evliyken netten yapardım her şeyi bazen beğenmediğimde yaptığımı, daha doğrusu güzel olmadığında oturup ağlardım :) şaka bi yana her zaman beklerim evime ve masama bloguma :)

yildiz dedi ki...

Mutlu,saglikli ve huzurlu bir yil gecirmeniz dilegiyle,sevgiler...