30 Ocak 2011 Pazar

Saçma bir tart ve Elmalı Kek

İsmi lazım olmayan bi siteden tart tarifi aldım. Alsında pek aklıma yatmayan tarifleri denemeye pek yanaşmazdım ama basiretim bağlandı bi anda..Giriştim yapmaya.. hamur berbat, toplarlanmaz, kum kum..zeytinyağı ekledim önce yine kum kum...Oktay Usta'dan öğrendiğim şekilde bi kaşık yoğurt ekledim.bu sefer de fazla vıcıdıı :( neyse zar sor toparlayarak aldım tart kalıbına..ekledim kremasını ve meyvesini.verdim fırına. pişti dedim üzeri kızarınca .. biraz bekledim içini çeksin ılısın diye. kestim ki ne göreyim, hamurun içi tamamen çiğ, 3 yumurta sarısı vardı tarifte resmen yumurtalar ben burdayım diyor. atıldı maalesef çöpe.. inşallah döküldüğü yerde kurda kuşa yem olur(yerlerse)
Eee ben bunun rövanşını almadan durur muyum? Ev de mis gibi meyve kokmuşken, canımın içi ablacımın elmalı kekini yapmanın tam zamanı dedim ve o saçma tarta inat misşler gibi oldu canım kekimm..
Tarif çook kolay ve kesinlikle çok lezzetli,
ben 27 cm lik tart kalıbında pişirdim, ince bir kek oldu ama elmayla zenginleşti
Kek için mazlemeler
2 yumurta
1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı süt
kabartma tozu, vanilya
un
Üzeri için
ince dilimlenmiş elma, toz şeker, tarçın

Klasik kek gibi keki pişirin üzerine ince dilim elmaları bi tarafını keke batırarak dizi
Toz şeker ve tarçın serpin
Isıtılmış fırına verin...
Afiyet olsunn...

3 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Safiye Hanım,üzüldüm tart için.Fakat bazen hepimizin başına geliyor bu.Belki reçeteden / belki malzemeden bilinmez..
Elmalı keke her daim varım!
Ellerinize / gönlünüze sağlık.
Sevgilerimle

anneanneninemekleri dedi ki...

Güzel olduğu belli zaten hemen yarısı yenmiş,ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Bayilirim elmali keke, ellerine aglik canim nefis olmus belli. Mutfaktaki bazi hüsranlar hepimizin basina gelmistir. Benimde senin gibi bir hamur kum kum olmustu, hamurun içine teryag veya margarin eklemistim ve toparlanmisti. Ister istemez insan uzuluyor. Canin sagolsun